Polish PL English EN Russian RU

Myjnia tramwajowa – dwa stanowiska mycia „na zakładkę”

Często w przypadkach instalacji urządzeń w istniejących halach lub wymianie starych urządzeń na nowe musimy dopasować się do istniejącej infrastruktury. Trudność polega na tym, że zastępowana technologia jest bardzo uproszczona, zajmuje mniej miejsca i nie potrzebuje zaplecza technicznego.

Z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w jednej z zajezdni tramwajowych w Warszawie. Na dwóch sąsiadujących torach mycia inwestor zaplanował myjnie przejazdowe z dodatkowym ruchomym modułem do mycia przodu i tyłu.

Ze względu na ograniczoną szerokość stanowisk jedynym rozwiązaniem było ulokowanie myjni jedna za drugą i wspólne wykorzystanie przestrzeni pomiędzy stanowiskami mycia. Dodatkowo, standardowe ruchome moduły do mycia przodu i tyłu oparte na tzw. pół-portalach wyposażonych w krótkie szczotki poziome, musiały zostać zastąpione przez pojedynczy moduł z jedną długą szczotką o zasięgu mycia obejmującym cały przód i tył tramwaju. Nie projektowaliśmy wcześniej  takiego  modułu, dlatego nasi konstruktorzy stanęli przed zadaniem zaprojektowania całkowicie nowego rozwiązania, z czego jak zwykle świetnie się wywiązali.

Co do zaplecza technicznego, to tym razem wyszliśmy z podziemi na piętro (patrz wcześniejszy wpis „pomieszczenie techniczne pod torowiskiem”. Brak miejsca i konieczność zachowania ciągu komunikacyjnego nie pozostawiał wyboru – jedynym rozwiązaniem było pobudowanie specjalnej antresoli na elementy wyposażenia myjni.

Warszawa Myjnia na zakladke 4 Warszawa Myjnia na zakladke 3 Warszawa Myjnia na zakladke 2 DSC 0152res

Sześć myjni SULTOF TYTAN w kompleksie NEVADA CENTER!

Z ogromną radością i dumą informujemy, że zakończyliśmy instalację w sumie aż sześciu myjni SULTOF TYTAN w dobrze znanym kompleksie NEVADA CENTER w miejscowości Poźrzadło, przy trasie DK92 (Warszawa–Poznań–Berlin), zaledwie 46 km od granicy

Myjnia tramwajowa – dwa stanowiska mycia „na zakładkę”

Często w przypadkach instalacji urządzeń w istniejących halach lub wymianie starych urządzeń na nowe musimy dopasować się do istniejącej infrastruktury. Trudność polega na tym, że zastępowana technologia jest bardzo uproszczona, zajmuje mniej

Myjnia wywrotek w Norwegii

Na zaliczenie do kategorii Ciekawe Projekty z pewnością zasługuje nasza realizacja w Norwegii. Zlecenie polegało na zaprojektowaniu systemu mycia wywrotek przewożących ziemię. Chodziło o mycie zewnętrzne,  mycie tzw. kiperów oraz mycie podwozia.  Z założenia