Kolejny ciekawy projekt dotyczył zaprojektowania urządzenia, które łączyłoby w sobie funkcję mycia
autobusów po zakończeniu produkcji oraz sprawdzania ich szczelności.
Cały proces miał być zautomatyzowany i przebiegać przy określonych parametrach ciśnienia, wydatku
wody i czasu ekspozycji. Samo mycie miało odbywać się bezdotykowo tj. bez udziału szczotek.
Jako bazę dla urządzenia przyjęliśmy nasz podstawowy model myjni ciężarowej SULTOF TYTAN.
Konstrukcja została dostosowana do wersji bezszczotkowej, a jednocześnie zaprojektowaliśmy nową
belkę poziomą, poruszającą się po obrysie autobusu i natryskującą wodę pod ciśnieniem pod zmiennym
kątem na przód, górę i tył autobusu. Na kolumnach bocznych zostały zainstalowane dysze ciśnieniowe do
natrysku wody na boki. Instalacja na myjni została uzupełniona o natrysk chemii zmiękczającej
zabrudzenia poprodukcyjne oraz płukanie wodą osmotyczną dla zniwelowania plam.
Ciekawą opcją jest również pilot zdalnego sterowania. Podczas sprawdzania szczelności istnieje potrzeba
dłuższej ekspozycji danego miejsca na działanie wody przy różnym ciśnieniu i wydatku,
a jednocześnie kontrola szczelności przez operatora przebywającego w środku autobusu.
Do zmiany tych parametrów służy pilot radiowy wyposażony w odpowiednie przyciski funkcyjne.
Nie było to pierwsze zlecenie tego typu, z którym mieliśmy do czynienia. Od wielu lat współpracujemy z
firmą Alstom producentem pociągów, który kilkukrotnie zlecał nam wykonanie systemów sprawdzania
szczelności wg ściśle określonych parametrów.
Nie boimy się takich trudnych zleceń i dzięki zespołowi doświadczonych konstruktorów
i automatyków jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania klientów.