Firma SULTOF Sp. z o.o. podpisała umowę z KZN RAIL Sp. z o.o. Wykonawcą tej inwestycji na dostawę technologii myjni.
Będzie to w pełni zautomatyzowane urządzenie myjące SULTOF PROTEUS, służące do mycia taboru kolejowego. W czasie mycia pojazd stoi a urządzenie myjące porusza się wzdłuż jego boków. Ze względu na obecność trakcji jednostki myjące będą miały formę tzw. ”pół-portali”, które poruszają się niezależnie od siebie po szynach jezdnych zamontowanych po obu stronach toru pociągu. W pozycji pionowej pół-portale są utrzymywane przez górne szyny prowadzące mocowane do konstrukcji hali. W myciu składów pociągów będą uczestniczyły trzy pary takich jednostek myjących.
Każdy pół-portal będzie wyposażony w szczotkę pionową do mycia boku pojazdu oraz skosów dolnych, krótką szczotkę poziomą do powierzchni czołowych, tylnych i krawędzi dachu oraz szczotkę skośną do mycia skosów górnych wzdłuż dachów wagonów. W trakcie mycia na pociągi będzie nanoszony środek myjący, a do końcowego płukania będzie wykorzystywana woda demineralizowana.
Myjnia została zaprojektowana jako dwukierunkowa. Na wjeździe na stanowisko mycia i przy wyjeździe zamontowane będą wentylatory strumieniowe zdmuchujące poprzez dysze kierunkowe resztki wody po myciu i płukaniu. Do mycia używana będzie woda z zamkniętego obiegu, podczyszczana w oparciu o układ mechanicznego i biologicznego usuwania zanieczyszczeń SULTOF BIOCLEAN.






