Polish PL English EN Russian RU

Opcje ciśnieniowe wspomagające mycie samochodów ciężarowych

Automatyczne myjnie szczotkowe służące do mycia pojazdów ciężarowych stoją często przed trudnym zadaniem, jakim jest usunięcie ciężkiego utrwalonego brudu oraz dotarcie do trudno dostępnych miejsc w przypadku pojazdów o nieregularnych kształtach.

W takich sytuacjach z pomocą przychodzą różnego rodzaju ruchome i stacjonarne opcje mycia ciśnieniowego instalowane na konstrukcji myjni oraz system mycia podwozia instalowany na wjeździe na stanowisko mycia.

SULTOF sp. z o.o. jest producentem trzech modeli specjalistycznych myjni służących   do mycia zróżnicowanej floty pojazdów ciężarowych: TYTAN, TYTAN NEXT, YUNAK.

Wszystkie modele posiadają wspólny zestaw opcjonalnych rozwiązań opracowanych przez naszych konstruktorów, które mogą zostać zamontowane na myjni, w celu poprawy jakości i efektywności mycia.

Systemy mycia ciśnieniowego są zasilane pompami o dużym wydatku wody.

Istnieje jednak możliwość wykorzystania do mycia wody pochodzącej z recyklingu, dlatego ich zastosowanie nie wpływa znacząco na wzrost kosztów eksploatacji, natomiast zdecydowanie ogranicza udział pracowników w całym procesie mycia.

Bardzo często zastosowanie opcji mycia ciśnieniowego idzie w parze ze wstępnym myciem chemicznym. Opcja ta składa się z układu dysz i pomp podających oraz dozowników zraszających pojazd specjalnym środkiem chemicznym przed myciem zasadniczym. Cały zespół jest montowany na myjni. W trakcie pierwszego przejazdu myjni samochód jest pokrywany środkiem chemicznym zmiękczającym zanieczyszczenia.

Poniżej prezentujemy dostępne w naszych myjniach systemy mycia ciśnieniowego:

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków dyszami płaskimi.

Składa się z układu dysz ciśnieniowych natryskujących wodę pod ciśnieniem 18/20 bar na nadwozie mytego pojazdu. Zadaniem jego jest spłukanie najgrubszych zanieczyszczeń i/lub spłukanie środka po wstępnym myciu chemicznym. System ten jest zasilany pompą 15 lub 18,5 kW pompującą wodę pod ciśnieniem 18/20 bar. System dysz natryskuje wodę w postaci wachlarza na boki pojazdu.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z 4 segmentów dysz (po 4 szt.) na stronę – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zasilany jest pompą 18,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 37 kW 40 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia przodu, dachu i tyłu – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z ruchomej belki ciśnieniowej wyposażonej w 4 segmenty dysz (po 4 szt.) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia.

Obrót belki zrealizowany na siłowniku pneumatycznym pozwala na mycie przodu tyłu i dachu pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 22 kW 40 bar.

   •   Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia kół i dolnych partii – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z jednego segmentu dysz (po 4 szt.) na stronę – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zakres mycia 1m – możliwość mycia dolnych partii pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków – rotatory.

Składa się z 8 rotatorów, po 4 na stronę (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar – ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zasilany jest pompą 18,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 37 kW 40 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia góry – rotatory.

Składa się z 3 rotatorów (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Pozwala na mycie dachu pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 22 kW 40 bar.

   •   Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia kół i dolnych partii – rotatory.

Składa się z 2 rotatorów, po jednym na stronę (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zakres mycia 1m – możliwość mycia dolnych partii pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia podwozia.

Składa się z układu dysz ciśnieniowych usytuowanych w posadzce przed stanowiskiem mycia, uruchamianych przez pętlę indukcyjną w momencie przejazdu samochodu. Myje podwozie wodą pod ciśnieniem 11/18/20 bar. Jest zasilany pompą 7,5 kW lub 15/18,5 kW tą samą, która służy dla układu mycia ciśnieniowego nadwozia.

1 2 2 2 3 1 4 1 5 1 6 7 1 8 1 9 10

Nowa myjnia w PKS Sokołów Podlaski

Zapraszamy do zapoznania się z obszernym artykułem na stronie Transport Publiczny, który opisuje naszą nową myjnię do mycia pojazdów ciężarowych i autobusów SULTOF YUNAK, przeznaczoną dla floty PKS w Sokołowie Podlaskim: „Nowa myjnia

Nowa instalacja Sultof COMBO

Informujemy o kolejnej instalacji COMBO, czyli urządzenia będącego połączeniem odkurzacza MONO oraz kompresora DIGITAL. Miejsce instalacji jest nietypowe, ponieważ tym razem nie jest to stacja paliw lub myjnia, ale garaż w budynku

SULTOF PROTEUS w Olsztynie

W grudniu 2023 r. uruchomiliśmy w nowej zajezdni w Olsztynie, autobusowo-tramwajową myjnię automatyczną. Jest to rzadki przypadek, kiedy infrastruktura zajezdni jest wykorzystywana do obsługi zarówno autobusów jak i tramwajów. Stąd, wymóg postawiony

Przyszłość myjni samochodowych

W poniższym tekście chcielibyśmy poruszyć temat zmian, jakim podlega rynek myjni samochodowych, obecnych i przyszłych trendów, a także czym trzeba pamiętać, żeby utrzymać się w tym biznesie. Ocena przyszłości myjni samochodowych

Jaka jest najlepsza lokalizacja myjni dla samochodów ciężarowych?

SULTOF sp. z o.o. ma ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji specjalistycznych myjni służących do mycia zróżnicowanej floty pojazdów ciężarowych. Naszym klientom zapewniamy szerokie wsparcie nie tylko w doborze optymalnego do potrzeb wyposażenia, ale również doradzamy

Życzenia świąteczne

Drodzy Goście, Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy Wam pełnych radości chwil w gronie najbliższych. Niech Nowy Rok przyniesie sukcesy i spełnione marzenia. Dziękujemy za Waszą obecność i życzymy wspaniałych Świąt oraz szczęśliwego