Myjnia do pociągów 1 MWKP – 43 jest urządzeniem przejazdowym, szczotkowym w pełni zautomatyzowanym służącym do mycia składów wagonów kolejowych o dowolnej szerokości (w założeniach musi być podana szerokość najwęższego i najszerszego wagonu). Długość składu i ilość wagonów jest dowolna.
Jak we wszystkich urządzeniach typu przejazdowego mycie odbywa się w czasie przejazdu wagonów przez myjnię. System może być wyposażony w różnego rodzaju moduły szczotkowe oraz dodatkowe:
-
Moduł szczotki pionowej myjącej boczne powierzchnie pudła wagonu.
-
Moduł szczotki skośnej myjącej krawędzie dachu.
-
Moduł szczotki do mycia okien (wchodzącej w zagłębienia w pudle wagonu).
-
Moduł mycia ciśnieniowego w różnych wariantach (lokalizowany w różnych fazach cyklu mycia).
-
Moduł mycia chemicznego (montowany zazwyczaj, jako jeden z pierwszych elementów składowych).
-
Moduły zraszania i spłukiwania oraz woskowania.
-
Moduł mycia podwozia
-
Moduł suszenia.
-
Obieg zamknięty wody.
Konfiguracja jest zawsze dobierana indywidualnie do potrzeb i oczekiwań inwestora. Ze względu na różnorodność potrzeb i oczekiwań nie jest możliwe zaprezentowanie konkretnego rozwiązania, dlatego prosimy Państwa o kierowanie do nas zapytań ofertowych.
Konstrukcja myjni do pociągów wykonana jest ze stali i zabezpieczona przed korozją przez ocynkowanie i malowanie. Wszystkie elementy ruchome myjni, układu wodnego oraz infrastruktury towarzyszącej są wykonane ze stali kwasoodpornej. Zespoły napędowe (silniki i przekładnie) zainstalowane na myjni są w wykonaniu morskim, zabezpieczone przed dostaniem się wody. Zastosowany rodzaj sterowania zapewnia miękką pracę i maksymalnie zabezpiecza przed uszkodzeniami.
Ponieważ każdy z modułów stanowi konstrukcyjnie zamkniętą całość i jest instalowany oddzielnie istniej możliwość instalacji myjni w zróżnicowanych warunkach lokalizacyjnych.
Wszelkie urządzenia towarzyszące, sterujące, itp. są zlokalizowane w pomieszczeniu maszynowni i operatora, aby chronić je przed uszkodzeniem np. na skutek aktów wandalizmu i warunkami atmosferycznymi.
Układ sterowania myjni do pociągów oparty jest na nowoczesnym sterowniku mikroprocesorowym firmy Siemens. Szafy sterownicze usytuowane są poza myjnią, w pomieszczeniu operatora, co ułatwia serwis i zabezpiecza przed uszkodzeniami z powodu ciężkich warunków pracy.
Całość procesu mycia jest kontrolowana przez system mikroprocesorowy z wizualizacją stanu myjni na monitorze znajdującym się na stanowisku operatora. Myjnia jest wyposażona w szereg elementów kontroli (np. rozpoznanie szerokości pudeł wagonu przed wjazdem na myjnię), bezpieczeństwa (np. czujnik zamknięcia drzwi) i sterowania (np. semafory świetlne informujące maszynistę o stanie myjni i sposobie zachowania).
Pulpit operatorski do obsługi wyposażony jest w systemy kontroli, sterowania i bezpieczeństwa pozwalające na ingerencję w pracę urządzenia w każdym momencie.
Dostępna jest pełna diagnostyka błędów i awarii (wraz z danymi historycznymi) oraz liczniki cykli pracy. Wszystkie urządzenia elektryczne zastosowane do sterowania pochodzą z renomowanych firm światowych i spełniają normy CE.
Bezpieczeństwo pracy jest zapewnione dzięki zastosowaniu stopniowania zabezpieczeń elektrycznych oraz mechanicznych. W przypadku zaistnienia sytuacji awaryjnej następuje samoczynne zatrzymanie myjni i powiadomienie operatora oraz maszynisty. Decyzja o reakcji na zaistniałą sytuację leży w rękach operatora, niemniej w każdej sytuacji po jego decyzji program może być kontynuowany (chyba, że doszło do uszkodzenia blokującego przejazd składu).