Polski English French German Russian

Istobal

Firma Istobal S.A. została założona przez Pana D. Ismael Tomas Alacreu w marcu 1950 roku. Swoją działalność rozpoczęła, jako warsztat samochodowy. To właśnie w nim założyciel skonstruował swoje pierwsze urządzenie do smarowania, które odniosło olbrzymi sukces, co zachęciło go do podjęcia prac konstrukcyjnych i produkcji urządzeń smarujących. W następnych latach program produkcyjny rozszerzono o podnośniki i myjnie, które wraz z upływem czasu stały się produktem dominującym. Tak narodził się znany nam obecnie Istobal – eksportujący swoje wytwory do ponad 60 krajów świata i zatrudniający ponad 500 pracowników.

Istobal wdraża najnowsze sposoby prowadzenia biznesu i adaptuje najnowsze osiągnięcia technologiczne w swoich produktach. Dzięki temu, ciągle się modernizuje i poprawia jakość swoich produktów. Taka polityka powoduje, że Istobal jest dzisiaj jedną z czołowych firm w branży.

Od badań do innowacji

Innowacyjność nie jest celem samym w sobie. Pozycja lidera na rynku jest siłą napędową naszej codziennej pracy, a jej utrzymanie oznacza ciągłe udoskonalanie i unowocześnianie produktów. Wyzwaniom tym stara się sprostać dział Badań, Rozwoju i Innowacji, który skupia najwyższej klasy specjalistów - nieustannie poszukujących nowych rozwiązań dla zaspokojenia zmieniających się wymagań klientów.

Efektem ich działania są nowe pomysły i opracowania pozwalające na postęp.  Wprowadzanie tych idei i rozwiązań oznacza ciągłe inwestycje i zmiany w technologii produkcji i narzędziach pracy. Dobrym tego przykładem są najnowsze lasery tnące, perfekcyjne roboty i najnowsze rozwiązania w zakresie IT.

Kreatywność i umiejętność adaptacji najnowszych technologii zapewniły Istobalowi sukces rynkowy.

Produkcja

Zadaniem działu produkcji jest wprowadzenie nowych, zaawansowanych technologii do projektowania i produkcji. Dla zapewnienia najwyższej jakości wszelkie procesy projektowe są przeprowadzane przy użyciu najnowszych programów typu CAD i CAM.

Rozwiązania tworzone w rzeczywistości wirtualnej są implementowane do realnych produktów na liniach produkcyjnych, gdzie wykonywane są elementy składowe urządzeń i ich komponenty.

Istobal używa identycznych robotów do spawania elementów konstrukcyjnych myjni jak te używane w przemyśle samochodowym. Wdrożony został program kontrolny, monitorujący proces produkcji oraz kompletacji i jakości części i podzespołów. Na zakończenie procesu produkcyjnego myjnie są kontrolowane podczas specjalnego testu.

Obróbka powierzchniowa gwarantuje, że produkt finalny jest w najlepszy możliwy sposób zabezpieczony i chroniony.

Elementy i konstrukcje stalowe poddawane są pięciu procesom zabezpieczającym:

  1. Usuwanie zanieczyszczeń
  2. Cynkowanie ogniowe
  3. Nakładanie mikrokrystalicznej warstwy fosforanowej
  4. Pierwsza warstwa powłoki epoksydowej
  5. Pokrycie warstwą dwuskładnikowego lakieru poliuretanowego.

Cały proces składa się z 21 operacji. Po jego wykonaniu jakość pokrycia i odporność na korozję są badane w laboratorium.

Zespół montażu końcowego gwarantuje, że wszystko jest złożone z najwyższą starannością i poprawnie.

Zarządzanie jakością

Wysoka jakość produktu, jako podstawa działania, jest w Istobalu od początku zasadą naczelną. Na początku 1996 firma uzyskała, jako jedna z pierwszych w Hiszpanii certyfikat ISO 9001.

Dla Istobala jakość jako zasada działania to coś więcej niż tylko certyfikat. Z tego powodu stworzono specjalny system kontroli procesu produkcyjnego, którego zadaniem jest znajdowanie błędów i pomyłek w jak najwcześniejszym stadium. Praca kontrolerów i koordynatorów oraz dwa fabryczne laboratoria gwarantują spełnienie wysokich norm jakości na każdym z etapów:

  1. Przygotowania części i podzespołów,
  2. Procesu cynkowania,
  3. Lakierowania,
  4. Doboru drobnych elementów,
  5. Systemu magazynowania,
  6. Instalacji podzespołów elektrycznych i sterowania,
  7. Montażu końcowego,
  8. Wysyłki gotowego produktu.

Sprawna i profesjonalna pomoc techniczna

Poprawna regulacja myjni i staranny serwis jest gwarancją trwałości i poprawności działania. Służą temu całodobowe dyżury serwisowe. Najlepsi inżynierowie są w stanie udzielić wsparcia technicznego w dowolnym z krajów, gdzie Istobal jest reprezentowany.

Aby skrócić czas reakcji i zapewnić sprawność działania zapewniono również stałą, łatwą dostępność do części zamiennych.

Dodatkowo serwis urządzenia może być dokonywany zdalnie przez użytkownika poprzez przyłącze komputerowe, modem lub GSM, przy pomocy specjalnego programu.
Fabryka Istobal